SMART WAY MLKL – koszykówka na Litwie rośnie w siłę

Dodano: 07.09.2024, 14:21


Jesienią 2023 roku „SMART WAY” i Litewska Liga Koszykówki Kobiet podpisały porozumienie o współpracy w formule 3+3, by podnieść poziom ligi oraz zwiększyć nią zainteresowanie. Teraz czas na pierwszy pełny sezon, który przyniesie dużo zmian.



Po pracowitym okresie letnim, najwyższa pora przedstawić nową ligę MLKL. W nadchodzącym sezonie SMART WAY MLKL będzie podzielona w systemie:

* liga A, gdzie rywalizować będzie sześć drużyn

- Kauno Aistės-LSMU
- Klaipėdos LCC tarptautinis universitetas
- Klaipėdos Neptūnas-Amberton
- MKK Panevėžys
- Šiaulių Šiauliai-Vilmers
- Vilniaus Kibirkštis

* liga B, gdzie zostanie zwiększona ilość drużyn z 13 do 18

* liga bałtycka, powiększona do szesnastu drużyn

Grupa A:
- Klaipėdos LCC
- Klaipėdos Neptūnas-Amberton
- Liepojos Liepaja/LSSS
- Rygos Stradinio universitetas
- TTT Riga
- Šiaulių Šiauliai-Vilmers
- Talino TSA/CITYTEED
- Vilniaus Kibirkštis

Grupa B:
- Akmenės kraštas
- Daugpilio universitetas
- Kauno Aistės-LSMU
- Kauno r. Atletas
- Latvija U16
- MKK Panevėžys
- TTT Juniores
- Vilniaus Oaks

W sezonie zasadniczym w SMART WAY MLKL najsilniejsze drużyny nie będą już grać w systemie czterorundowym ale trzyrundowym. Mecze trzeciej rundy u siebie i na wyjeździe zostaną wybrane w drodze losowania, a wyniki dwóch pierwszych rund będą również liczone w rankingach Ligi Bałtyckiej WBBL.

Wszystkie drużyny wezmą udział w fazie play-off, gdzie drużyny z miejsca 1 oraz 2 zakwalifikują się bezpośrednio do półfinałów. Natomiast zespoły z miejsc 3-6 walczyć będą do dwóch zwycięstw w ćwierćfinale. Faza półfinałowa również rozegrana będzie do dwóch zwycięstw, a seria finałowa do trzech.

Nowy sezon SMART WAY MLKL otworzy 29 września o godz. 15:00 w Jeep Arenie w Wilnie, mecz obrończyń tytułu Kibirkstis Vilnius z zdobywcą Pucharu Neptunas Klaipeda.

Pierwsza runda MLKL potrwa do 15 grudnia 2024 roku.

- Naprawdę podoba mi się entuzjazm, jaki widziałem na twarzach zespołów – powiedział Arvydas Klovas, prezes SMART WAY MLKL. - Jeśli na początku sezonu wszystko wydawało się trochę senne i w takim letargu, to pod koniec sezonu na twarzach członków drużyn było widać entuzjazm. To właśnie robi na mnie ogromne wrażenie i inspiruje! Latem widziałem to z jakim pozytywnym podejściem kluby tworzyły nowe składy, każdy po swojemu ale z radością – dodaje.

Liga chce przede wszystkim dążyć do zapełniania trybun oraz promocję koszykówki kobiet nie tylko w dużych ośrodkach. Ważne jest także aby zarabiały kluby, co przełoży się na warunki w jakich będą trenować ale i rozgrywać mecze. Chce także pozyskać poważnych sponsorów, aby móc jeszcze bardziej się rozwijać.